parallax background
Εισαγωγή στις Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων ΕΛ.ΑΣ. – Προκήρυξη
27 Μάιος, 2019
Νεοελληνική Γλώσσα 2019-Αξιολόγηση
7 Ιούνιος, 2019


Οι φιλόλογοι του Εκπαιδευτικού Ομίλου "Πράξη & Πρόοδος" αξιολογούν τα θέματα των πανελληνίων στα Ν.Ελληνικά των ΕΠΑΛ.

ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΘΕΜΑΤΩΝ:

Τα σημερινά θέματα του ΕΠΑΛ στο μάθημα των Νέων Ελληνικών σε γενικές γραμμές κρίνονται μέτριας δυσκολίας, εφόσον ο μαθητής ήταν καλά προετοιμασμένος και έδινε την δέουσα προσοχή στις εκφωνήσεις.

Το κείμενο προέρχεται από τον Άλμπερ Καμύ και αναφέρεται στην τέχνη και στον κοινωνικό ρόλο του καλλιτέχνη.

Πιο συγκεκριμένα στην Α1, που αποτελεί την άσκηση της περίληψη του κειμένου, ζητήθηκε για πρώτη φορά φέτος περίληψη από συγκεκριμένο απόσπασμα του κειμένου και όχι από το σύνολο του κειμένου, ως είθισται. Γι’ αυτό τον λόγο οι μαθητές έπρεπε να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί, έτσι ώστε να χρησιμοποιήσουν τις κατάλληλες διαρθρωτικές λέξεις στην αρχή και στο τέλος του κειμένου τους.

Στην Α2 ζητήθηκε η ερμηνεία κάποιων διαρθρωτικών λέξεων, ενώ στην Α3 ζητήθηκε από τους μαθητές να δώσουν έναν τίτλο στο κείμενο. Οι ερωτήσεις αυτές χαρακτηρίζονται σχετικά βατές όσον αφορά τη δυσκολία.

Η ερώτηση Α4 ήταν λεξιλογικού χαρακτήρα και ζητήθηκαν αντώνυμες λέξεις και η δημιουργία προτάσεων με κάποιες λέξεις από το κείμενο. Η δυσκολία τους είναι μέτρια.

Η Α5 αποτελεί άσκηση παραγωγής λόγου. Ζητήθηκε να γράψουν μία ομιλία η οποία θα εκφωνηθεί στην Βουλή των Εφήβων. Οι μαθητές καλούνται να ενσωματώσουν στο κείμενό τους τα χαρακτηριστικά του επικοινωνιακού πλαίσιου, που ζητήθηκε, ξεκινώντας με προσφώνηση και κλείνοντας με αποφώνηση.

Οι επόμενες ερωτήσεις αφορούν το λογοτεχνικό κείμενο. Το κείμενο που επιλέχθηκε είναι το ποίημα "Ένα ποίημα δυο ερμηνείες" από την ποιήτρια Alda Merini.

Η Β1 αποτελεί την ερώτηση της ανάπτυξης παραγράφου με βάση το περιεχόμενο του λογοτεχνικού κειμένου. Η Β2 ήταν ερώτηση σχετική με τα σχήματα λόγου. Kαι οι δύο χαρακτηρίζονται εύκολες.

Η Β3 ήταν η ερώτηση ανάπτυξης της άποψης του μαθητή στην οποία ζητήθηκε να γράψουν κατά πόσο οι μαθητές έχουν ανάγκη από κάποια μορφή τέχνης και να το αιτιολογήσουν. Η ερώτηση αυτή ήταν μέτριας δυσκολίας.

Σε γενικές γραμμές τα θέματα θεωρούνται μέτριας δυσκολίας, χωρίς «παγίδες» και ασάφειες.

Δείτε τα σημερινά θέματα εδώ.

Αξιολόγηση:

Σαμιωτάκη Αντιγόνη

Εκπαιδευτική Ομάδα Τομέα Φιλολογίας:

Ζαχαριουδάκη Ελένη

Κυδωνάκη Μαριρένα

Σαμιωτάκη Αντιγόνη

Τζωρτζάκη Ελένη

Φανουράκη Χαρούλα

parallax background

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: