parallax background
33ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας στα Χανιά.
5 Νοέμβριος, 2016
2η Ημέρα Εργασιών για το Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας.
6 Νοέμβριος, 2016

"Η παρουσίαση του Κρητικού διακεκριμένου επιστήμονα τέλειωσε με χειροκρότημα διάρκειας 2-3 λεπτών από το σύνολο των Συνέδρων."


.Ξεκίνησε το 33ο Πανελλήνιο Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας στα Χανιά. Ο τίτλος που δόθηκε στο συνέδριο είναι «Μαθηματικά, το θεμέλιο της ανθρώπινης σκέψης».

Οι μαθηματικοί του Εκπαιδευτικού Ομίλου «Πράξη και Πρόοδος», βρεθήκαμε στα Χανιά και θα παρακολουθήσουμε τις εργασίες του πιο σημαντικού συνεδρίου Μαθηματικών στην Ελλάδα, καθώς θεωρούμε ιδαιτέρως σημαντική την επιστημονική και τεχνολογική εξέλιξή μας. Άλλωστε, ο ρόλος μας ως δάσκαλοι μαθηματικών είναι κρίσιμος αφού πρέπει να εμφυσήσουμε στους μαθητές μας την αγάπη για τα Μαθηματικά τόσο ως τρόπο σκέψης και ανάπτυξης κριτικής ικανότητας όσο και ως εργαλείο για την κατανόηση της φύσης και της κοινωνίας.

Κατά την πρώτη ημέρα, παρακολουθήσαμε αρκετές ενδιαφέρουσες και ποιοτικές παρουσιάσεις-ομιλίες, όμως θα ήθελα να σταθώ στην πολυαναμενόμενη κεντρική ομιλία, αυτή του κ. Δασκαλάκη Κωνσταντίνου, καθηγητή της Επιστήμης των Υπολογιστών στο ΜΙΤ. Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης, που έχει βραβευτεί για την διατριβή του πάνω στον άλυτο γρίφο του Nash, επιβεβαίωσε τη δικαιολογημένη προσμονή με τον καλύτερο τρόπο, κλέβοντας την παράσταση, αφού η παρουσίασή του ήταν περιεκτικότατη, απλή και κατανοητή. Μας μαγνήτισε με τον τρόπο του, μιλώντας για «Αλγορίθμους και Μαθηματικά στον 21ο αιώνα» καθώς και για τρόπους με τους οποίους μπορούμε να κάνουμε τη διδασκαλία των Μαθηματικών πιο ελκυστική και ενδιαφέρουσα στους μαθητές μας.

Αναφέρθηκε στους πολλούς διαφορετικούς τομείς εφαρμογής των αλγορίθμων και έδωσε αρκετά παραδείγματα αλγορίθμων, από τα αρχαία χρόνια, όπως η Αντίδοση του Σόλωνα (κάνοντας μάλιστα και χιουμοριστικό παραλληλισμό με τα σύγχρονα ελληνικά δεδομένα) μέχρι την εποχή μας, όπως τον αλγόριθμο μετάφρασης κειμένων της Google και τον αλγόριθμο που χρησιμοποιεί το Netflix.

Το πιο σημαντικό σημείο της παρουσίασης όμως ήταν ο τρόπος που πλέον εργαζόμαστε για τη δημιουργία αλγορίθμων με σκοπό την δημιουργία της ειδικής γνώσης. Λόγω της επιστημονικής και τεχνολογικής επανάστασης που συμβαίνει, ακολουθούμε μια διαφορετική (φιλοσοφικά) προσέγγιση. Χρειαζόμαστε πολλά παραδείγματα και απλές υποθέσεις (ξυράφι του Occam). Έπειτα θα πρέπει να βρούμε τον κατάλληλο αλγόριθμο με τον οποίο θα «καταλάβουμε» αυτόν τον όγκο δεδομένων και τέλος με τη βοήθεια των πιθανοτήτων και της στατιστικής να παράξουμε την ειδική γνώση.

Πολύ εντυπωσιακά είναι τα αποτελέσματα της παραπάνω προσέγγισης. Νευρωνικά δίκτυα με απλούς αλγορίθμους που δεν ξέρουν κανόνες σκάκι, τακτικές, τεχνάσματα κτλ. «Ξέρουν» όμως εκατομμύρια παρτίδες διασήμων παικτών. Με μοναδική είσοδο έναν τεράστιο αριθμό από τέτοιες παρτίδες, μόλις σε 9 ώρες «εκμάθησης», ο υπολογιστής με τη βοήθεια κατάλληλου αλγορίθμου, μπόρεσε να κερδίσει έναν grand master παίκτη. Αυτό δε συνέβη μόνο στο σκάκι αλλά και σε πιο πολύπλοκα παίγνια από αυτό (όπως το Poker ή το Go!).

Τα παραπάνω ευρήματα αλλάζουν τελικά την φιλοσοφία για το «τί είναι γνώση».

Η παρουσίαση του Κρητικού διακεκριμένου επιστήμονα τέλειωσε με χειροκρότημα διάρκειας 2-3 λεπτών από το σύνολο των Συνέδρων.

Μια ενδιαφέρουσα ομιλία την οποία θα έχουν την τύχη να παρακολουθήσουν μαγνητοσκοπημένη οι μαθητές και οι καθηγητές του Εκπαιδευτικού Ομίλου «Πράξη και Πρόοδος» σε προγραμματισμένη προβολή που θα γίνει στο χώρο του φροντιστηρίου.

ΣΥΝΤΟΜΟ ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης είναι καθηγητής της Επιστήμης των Υπολογιστών στο ΜΙΤ. Είναι απόφοιτος των Ηλεκτρολόγων του Ε.Μ.Π., έκανε διδακτορικό στο Πανεπιστήμιο του Μπέρκλεϋ, και εργάστηκε ως μεταδιδακτορικός ερευνητής στη Microsoft. Η έρευνά του επικεντρώνεται στην θεωρητική πληροφορική και την διεπαφή της με τα Οικονομικά, την Στατιστική και την Τεχνητή Νοημοσύνη.

Ο Κωνσταντίνος Δασκαλάκης έχει τιμηθεί με το βραβείο της Καλύτερης Διδακτορικής Διατριβής στην Πληροφορική από τον Διεθνή Οργανισμό Επιστήμης των Υπολογιστών ACM. Η διδακτορική του διατριβή με θέμα ‘‘Υπολογιστική Πολυπλοκότητα των Ισορροπιών Ναsh’’ απαντά σε ένα επιστημονικό ερώτημα άλυτο από την δημοσίευση του John Ναsh το 1950, για την οποία ο Ναsh βραβεύτηκε με το Νόμπελ Οικονομικών. Η διατριβή του Κωνσταντίνου Δασκαλάκη εντοπίζει υπολογιστικά εμπόδια στην εφαρμοσιμότητα της ισορροπίας Ναsh, που υπήρξε το επίκεντρο των οικονομικών μαθηματικών μέχρι σήμερα, και δείχνει την ανάγκη για καινούριες, πιο ρεαλιστικές έννοιες ισορροπίας. Για τη δουλειά του αυτή έχει τιμηθεί και από την Διεθνή Ένωση Θεωρίας Παιγνίων με το βραβείο Πληροφορικής και Θεωρίας Παιγνίων. Έχει τιμηθεί με πολλά άλλα βραβεία και διακρίσεις όπως το Career Award από το Ίδρυμα Επιστημών της Αμερικής, το βραβείο Πληροφορικής του Ιδρύματος Sloan, το βραβείο εξαιρετικής δημοσίευσης από την Διεθνή Ένωση Εφαρμοσμένων Μαθηματικών SIAM, την Ερευνητική Υποτροφία της Microsoft και το Βραβείο Έρευνας από το ίδρυμα Giuseppe Sciacca του Βατικανού.

Δείτε φωτογραφίες

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Αρέσει σε %d bloggers: